CaseSensitive

Kuva Susannasta

Huom! Testisivusto, evästeiden hallinta ei käyttössä tällä hetkellä

Hei, sinä yrittäjä, ammatinharjoittaja tai muu alasi ammattilainen!

Tarvitsetko tukea tai tekijää sähköisen markkinointiviestintäsi suunnitteluun ja toteutukseen?

Tai, sinä suuremmassa organisaatiossa toimiva digitaalisen viestinnän tai markkinoinnin vastuuhenkilö!

Tarvitsetko ylimääräistä käsiparia sähköisen viestintäprojektisi materiaalituotantoon tai vaikka konseptisuunnitteluun?

Osaaminen

Pidän itseäni lähinnä digitaalisen viestinnän monitoimihenkilönä tai sekatyöläisenä. Työurani ensimmäiset kymmenen vuotta viihdyin päivittäistavarakaupan markkinointitehtävissä. Vuosituhannen vaihteessa siirryin vähitellen sähköisen viestinnän puolelle. Olen vuosien varrella ollut toteuttamassa lukuisia verkkosivustoja ja digitaalisia oppaita. Osaamista ja kokemusta on kertynyt seuraavista työkaluista:

Kuvankäsittely: Adobe PhotoShop ja Fireworks
Grafiikan luonti: Adobe Illustrator
Videoeditointi: Adobe Premiere Pro
Animointi: Adobe Flash Professional
Verkkosivujen luonti: Adobe Dreamweaver

HTML ja CSS ovat luonnollisesti läpikotaisin tuttuja. Ohjelmointitaito on mielestäni edellytys verkkotyöläiselle. Itse opiskellut ohjelmoinnin perusteet Java-kielellä, joten PHP- tai Javascript-koodien ymmärtäminen ja jopa työstäminen sujuu luonnollisena osana toimenkuvaa. Webmasterina olen tutustunut moniin sisällönhallintajärjestelmiin, sekä kaupallisiin että avoimen lähdekoodin järjestelmiin. Freelance-työnteon ohessa olen hankkinut monenlaista lisäosaamista, josta 3D mallinnus Studio Max -ohjelmalla on yksi esimerkki.

Koulutus

Audiovisuaalisen viestinnän ammattitutkinto, Verkkoviestinnän osaamisala 2012

  • Verkkoviestinnän suunnittelu ja ilmaisu
  • Verkkoviestinnän työmenetelmät ja välineet
  • Verkkoviestinnän tuotantoprosessit ja -ympäristö

Tietojenkäsittelyn perustukinto (datanomi), Digitaalisen viestinnän suuntautumisvaihtoehto 2010

  • Liiketoiminta
  • Tietojärjestelmien käyttö ja kehittäminen
  • Digitaalinen viestintä

Kauppatieteiden maisteri (KTM), pääaineena markkinointi, HKKK 1991

Työssä

Asiakkaan toiminnan tavoitteet ja asiakkaan tarpeet ohjaavat ajatteluani:

  • Mietin aina kokonaisuutta. Kenelle ja minkä takia palvelu tai projekti tehdään? Tarvitaanko tätä? Onko tämä jo olemassa? Ajaisiko joku tehokkaampi ratkaisu saman asian? Maksaako tämä itsensä takaisin? Mikä on paras ratkaisu asiakkaalle? Olenko minä oikea yhteistyökumppani asiakkaalle?
  • Korostan määrittelyn ja suunnittelun osuutta, sillä näin varmistetaan tehokas toteutus ilman tarpeettomia korjauskierroksia.
  • Sen mitä lupaan, teen perusteellisesti ja tunnollisesti loppuun asti. Tyytyväinen asiakas on myös pitkäaikainen asiakas.
  • Aikatauluni pitävät. Olen tehokas ajankäytön suunnittelija, ja varaan aikaa yllätyksiin ja ongelmiin.
  • Budjettini pitävät. Kun aikataulu pitää, niin budjettikin pitää.
  • Liikun sujuvasti asiakkaan ja kotitoimiston väliä pääkaupunkiseudulla. Jos työskentely on tehokkaampaa asiakkaan tiloissa ja välineillä, se sopii minulle. Kotitoimistossani minulla on kuitenkin kaikki tarvittavat työvälineet olemassa.

[next_post]